Site İçi Google Destekli Detaylı Arama Motoru

Selime Katedrali (En Büyük Kale Manastırı ) - Ihlara Vadisi Yolu /Yaprakhisar/Güzelyurt /AKSARAY (Videolu)

Merhaba değerli takipcilerim ;

İş hayatına önem verdiğim kadar gezme ,tarihi görme ,geçmişi hissetmeyede önem veriyorum. 06.10.2020 Tarihinde konyadan yaklaşık 180 km uzakta olan Ihlara vadisini gezmek için yola arabamızdaki şarkılar eşliğinde devam ettik . Hedefimiz ıhlara vadisini gezmekti ,Konunun başında belirteyim nasib olmadı :). Yolda ilk önce  eskiden konaklama ve yemek yerii olarak kullanılan aksarayın sultanhanı ilçesinde bulnan sultanhanı kervan sarayını ziyaret ettik .Konyaya 105 km uzaklıktadır.

Bu kervansaray türkiyenin en büyük kervansarayıdır. Resimdede görüldüğü gibi içerisinde canlandırma ve hakkında çok açıklama göremedim. Ancak etrafından yabancı turistlerin ziyaret ettiğini gördüm. Elbette herşey bütce meslesidir. Ancak buraya yatırım yapılıp daha güzel o anı yaşatan heykeller yapılabilir. Örnek vermem gerekir ise edirnedeki sağlık müzesi gibi.

Bu kervansaraydan sonra aksaray ıhlaravadisine doğru yola koyulduk . Aksaray ilinin içerisine geldiğimizde ıhlara vadisinde yeriz diye domates ,salatalık,üzümaldık ve ıhlara vadisi yoluna düştük.Ihlara vadisine 10 km kala Selime Katedreli gördüm .Arabayı uygun yere çekerek bölgeyi gezdim . Bölge hasan dağının dibinde olduğundan volkanik taşlardan oluştuğu görülmekte. Tarihte Hitit, Asur, Pers, Roma, Bizans, Danişment, Selçuklu, Karaman ve Osmanlı Devleti'ni ev sahipliği yapmış bir alan. Eski tarihlere dayanıyor. Bölgeyi gezdik tam yola koyulduk ıhlara vadisene vardık hava karardı. Herşey nasiptir. Aldığımız malzemeleri arabamızı Selime katedralini gören tebeye çektik .Arkamıza hasan dağını aldık . Malzemelerimizi bir düz kayanın üstüne koyarak manzarayı izleyerek . Püfür püfür esen rüzgarda şehirden uzak bir gün geçirdik. Çıktığım her gezi ruhumu tazeliyor ve enerji yeniliyorum.Gezmek çok maliyetli görünsede bir arabanız var ise ufak yakıt koyarak gezebilirsiniz . Yeterki gezmek hedefiniz olsun. Bu gezinin maliyeti 440 km (150 TL Yakıt ve 20 TL sebze )  . 150 TL rakamı avmlerde çok rahat harcayabiliyoruz. Arabası olmayanlara bir sözüm yoktur . Onlara saygı duyuyorum . Rabbim en kısa zamanda nasip etsin. Ömür bitmeden canım ülkemizi ve dünyayı mevlam gezmeyi nasip etsin. Saygılarımla,