Site İçi Google Destekli Detaylı Arama Motoru

Kilistra ,Lystra Antik Kenti - Göktürk Köyü / Hatunsaray /Meram /KONYA ( Videolu )

Merhaba Sayın Takipcilerim;

22.09.2020 Tarihinde Konya Kilistra Antik kentini gezmek için yola koyulduk, Konyada gezilecek yerler arasında Göksu şelalesine gitmiştim. Haritaya konumu girdiğimizde 50 km mesafe gösteriyordu. Yolda Meram bölgesinde geçiyoruz . Meram bölgesi konya ne kadar kurak olsada şehrin en yeşil ve güzel yeri diyebilirim . Huzur veren bir yapısı var . Meram bölgesinde daha sonra gezme planlarımızda olan 80 bin devri alam parkından geçerek , Antalya çevre yoluna bağlanıyoruz. Antalta çevre yolundan Konyaya 35 km uzakta bulunan Erenekaya varmadan asfalt köy yoluna dönüyoruz. Bu arada yollarda çok iniş ve çıkışlar var arabasında sorun olanlar dikkatli gitmesi gerekebilir. Konya kurak ve sıcak bir iklime sahip olduğundan hararet yapma ve dikkat edilmeme sonucu üst kapak contası yakabilirsiniz. Yaklaşık 15 km kıvrımlı ve virajlı yollardan geçerek Göktürk köyüne varıyoruz. Bölgede nevşehir ilindeki gibi konyon şekline bürünmüş peri bacaları ve mağara evler var. Köyde huzur veren bir hava mevcut . Köy çok sakin ve yaşanacak bir doğal ortam olduğunu düşünüyorum. Köyün etrafı bu peri bacaları ile çevrili olduğundan manzara çok güzel . Köyde su problemi olmadığı için tarım yapıldığını görmüş oldum. Domates ,soğan ,mısır ,buğday ,biber gibi temel ihtiyaçlarını köylüler kendileri ekmektedir. Arıca inek ve koyunda köyde olduğundan temel yaşam gıdası süt ve süt ürünleride mevcut. . Köyde arabanızı inek ve koyun sürülerine çizdirmek istemiyor iseniz kenera çekilip geçmelerini beklemenizde fayda vardır.  Köyden gezmeye başladığımızda ilk gördüğüm mağaraya doğru yürümeye başladık . Google aramalarında resimlerde çıkan yere ilk gitmemiz gerekir iken farklı bölgelere gittiğimizi farkettim . Baya yürümek zorunda kaldım . Gitmeden önce kimseye sormadım ve bilgiedinmedim. Ama pişman olmadım . gezmeye farklı bir bölgeden başladım. Yani asil gezmemiz gereken yerin tam karşısındaki patika yolu olan mağaralara gittim. Mağarların dibinde köylülerin bahçerleri vardı. İlk bahçe domates bir bahçesiydi. Daha sonra yonca bahçesinden geçtik . İnek yayan amcaya selam verdikten sonra il mağaraya uğardım. Mağara eski çağlarda yaşayan insalar tarafında kireç taşlarına oyularak yapıldığı çok belliydi. Bu arada şunu farkettim böyle oyularak yapılmış mağaraların yanında böcek sinek pek rastlamadım. İnsanlar bu yüzden yaşam alanı seçmiş olabilir diye düşünüyorum . Bölgede meşe ağaçları çok rastladım. Her meşe ağacında çok güzel meşe palamutları mevcut . Bu bölgede çok sincap olduğunu düşünüyorum.  Bölgede çok tatlı badem gördüm . Hep dallarında kimse tarafında koparılmamıştı . Köyde çocuk sesleri sokaklardan hiç gelmiyordu. Teknoloji çağında olduğumuzda sokaklardan uzaklaştıkları kesin. Kendi çocukluğumu düşündüğüm zaman bu tatlı bademlerin başında kesinlikle kalmazdı. Bölgede çok alıç ağacının olduğuna rastladım hepsinin başında dolu dolu meyvesi vardı . Diğer bir meyve olarak sarı yaban eriklerinden gördüm , Bu erikleri çocukluğumdan beri çok severim . Bu erikleri kar yağımı gelmeden önce olgunlaşırlar . Çok sevdiğim için ekşide olsa bolca yedim itiraf edeyim biraz karnım ağrıdı :),  Bölgede yılan derileri gördüm , Zehirli boz yılan olduğunu gösterir. Ayrıca kablumbağa gördüm . Çok fare delikleri vardı . Bölgede kurt ve tilkinin olduğunuda düşünüyorum.  Bölgenin yapısı ne kadar kurak görülsede çok verimli kırmızı ve kara toprağa sahip . Bölge iklim değişiklerinden etkilenmez ise otantik yapısı ile gelecekte çok değerli bir yerleşim alanı olacağı kesindir.